Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 15. mai 2011

Om bloggen og hensikten med den...

Hei, jeg heter Helge Indreiten og er født i Halsa på Nordmøre. Bor nå på Evje i Setesdal, der jeg er pensjonist.
Jeg har drevet med slektsgransking i ganske mange år nå, og i den forbindelse har jeg kommet over mange gamle bilder. Noen av disse har jeg greid å identifisere, men mange av personene og stedene er ukjendte for meg.
Bildene er tatt på flere steder på Nordmøre, og muligens andre steder også.
Hensikten med opprettelsen av denne bloggen er å komme i kontakt med personer (slekt og andre) som kan hjelpe meg å identifisere (personer og steder) bildene. De fleste av bildene er tatt fra 1900 og frem til 1945. Det er ikke mange av bildene det er skrevet navn og steder på, og personer som har hatt kjenskap til dette er falt fra med årene.
Jeg håper at det er noen "der ute" som kan hjelpe meg. Jeg kommer til å legge ut bilder i tiden fremover.

Helge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar