Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

mandag 22. august 2011

Portrettbilder:

Har liggende noen "gamle" portrettbilder. Dette er av litt nyere dato enn det jeg har lagt ut til nå. Bildene har ligget ilag med gamle bilder som er tatt på Halsa og i Torjulvågen/Tingvoll. Lurer litt på om bildene kan være tatt i forbindelse med en eller annen skole, muligens folkehøyskole. Kan det være Nordmøre Folkehøgskule. I følge Store Norske Leksikon ble Nordmøre Folkehøgskule startet på Gimnes i 1913. Hvor Gimnes er vet jeg ikke, men i dag ligger den i Surnadal. Det er mulig at min far gikk på denne skolen og at bildene stammer derfra. Er dette riktig så kan personene som jeg legger ut komme fra hele Nordmøre, og muligens enda lenger ifra. Det hadde vært morro å kunne finne navnene på personene. Er det noen som kjenner personene igjen, så gi meg en tilbakemelding. Her kommer det første bilde.



Min e-post adresse er:  hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar