Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

torsdag 8. august 2013

Nordmørstur 2013 del 3:

Etter noen flotte dager på Tustna med turer til Smøla/Veiholmen, Ertvågsøya og en rundtur på selve Tustna var det på tide å komme seg videre. 
Takker Lars Haltbakk for at jeg fikk bo noen dager på hytta hans, og at jeg fikk oppleve den flotte naturen. Skjønner ikke at jeg ikke hadde vært på disse plassene tidligere. Håper det ikke går like lenge til neste gang.


Her er et bilde fra hytta til Lars. Fjellene i bakgrunn er vel mot Trøndelag og Hitra.

Etter planen så skulle jeg nå videre til Halsa for å besøke min bror og familie der, men han og konen var/hadde vært i London og feiret ettårsdagen til deres første barnebarn. I stede for Halsa så ble det Molde og min bror der.


Her forlater jeg Tustna med fergen. Det var to ferger som trafikkerte strekningen. Neste bilde viser den andre fergen. Legg merke til fjernsynsmasten  på fjellet i bakgrunn. Denne masten kan sees nesten over hele ytre Nordmøre. Masten ligger på Reinsfjellet som ligger i Gjemnes kommune og er 994 meter over havet.


Siden været var flott og jeg hadde god tid på meg før jeg skulle være i Molde bestemte jeg meg for å ta en avstikker til Angvik. Hadde ikke vært der siden fergeruten over til Tingvoll ble lagt ned i 1992.
På turen dit tok jeg nok et bilde av Reinsfjellet, men denne gang fra motsatt side.


Der fergekaien lå i Angvik er det i dag pusset opp. Her er det blitt hotell med navnet Gamle Angvik Handelsted. Hotellet har en atmosfære som oser av gammel historie.



Reiste så videre til Molde. Kom akkurat frem til bror min og konen kom hjem fra jobben. Til min overraskelse hadde de ordnet med billett til cupkampen i fotball mellom Molde og Mjøndalen. Da ble det en fotballkamp på meg i år også da.


Fortsettelse på Nordmørsturen min kommer i neste innslag.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar