Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

onsdag 22. juni 2011

Problemer med bloggen:

I dag har jeg problemer med å få lagt ut bilder på bloggen min. Håper dette retter på seg snart.
Siden jeg nå først er ute og forteller at jeg har problemer med bloggen, kan jeg jo fortelle litt mere om hensikten med bloggen. Jeg har skrevet litt om det her før. Mange, veldig mange av bildene som jeg har lagt ut her er bilder som min tante Martha Megaard (født Indreiten) hadde. Etter at Martha døde for noen år siden, ble det ei av døtrene som tok over bildene. Ho hadde problemer med å finne navnene på de som var avbildet. Etter å ha sjekket med eldre personer på Halsa, ble det igjen endel bilde av ukjente personer. Det er disse jeg holder på å legge ut.
Alle kjenner vel igjen dette problemet. Vi har vært for lite opptatt av å merke bildene med navn og steder, og etter hvert som årene har gått så har dette gått i glemmeboken.
Siden det var min tante som hadde bildene, er det mest sansynlig at personene på bildene er fra hennes familie (min familie) og familien til hennes mann Edvard Megaard.
Jeg har også lagt ut noen bilder som tilhører min familie. De fleste kommer fra min mor Olaug Margrete Solli. Ho var født i Torjulvågen på Tingvoll, og bildene er fra hennes familie og venner. Bildene her er tatt for det meste på 1930 -og 1940 tallet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar