Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

fredag 12. juli 2013

Nordmørstur 2013

Ja, da ble det en tur til Nordmøre i år også. Treffet som jeg skulle på i 2012 ble avviklet i år. Det var vi som var på et sommerkurs på Tingvoll Jordbruksskole i 1966 som skulle treffes. Vi var 8. stk. som gikk på kurset. To hadde falt fra siden den gang, og to kunne ikke komme, så det var igjen 4. stk. som møtte.
Det ble to dager med mye "mimring", og en flott omvisning på den "gamle" skolen som nå er nedlagt (1967). I dag er det Bioforsk Økologisk som holder til der. Omvisningen var med Kristin Sørheim.

Her er et bilde av en av skolens nærmeste naboer (Tingvoll kirke).


Etter treffet  ble jeg med en av de jeg var på treff med til Tustna og hytten han har der. Jeg har aldri vært på Tustna før, selv om det er nabokommunen til min hjemkommune. På turen dit var vi innom Kristiansund der vi begge hadde gått på skole. Det ble litt mimring der også.

Her er et bilde derfra. Det viser en av sundbåtene (Framnæs). Det er et nybygg av en av de gamle sundbåtene. Den nye båten ble bygget på Klevset i Halsa.


En av dagene jeg var på Tustna reiste vi til Smøla. Jeg hadde ikke vært der før heller. Vi hadde fint vær, så det ble er uforglemmelig tur. Spiste middag på Veiholmen. Salt fiskball med tilbehør.

Her er bilde av gamle Edøy kirke på Smøla.


Resten av turen på Nordmøre kommer jeg tilbake til i et senere innlegg på bloggen min.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar