Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

fredag 16. august 2013

Nordmørstur 2013 del 4:

Etter en god natts søvn i Molde var det på tide å komme seg til Halsa og min "barndoms bygd".
Hadde god tid på denne turen også, så jeg bestemte meg for å kjøre på veier jeg ikke hadde vært på før eller på steder det er lange siden jeg har vært.


Først kjørte det tilbake mot Angvik, men før jeg kom frem dit tok jeg av mot Flemma. Se bilde over. Veien fra Angvik til Batnfjorden langs sjøen hadde jeg aldri kjørt tidligere. Neste bilde viser Torvikbukt.


Veien fra Batnfjorden og videre frem til fergen mellom Kanestrøm og Halsa, er ei godt kjent strekning. Da jeg kom frem til Beteråsen fant jeg ut at jeg skulle ta en avstikker til det gamle fergeleiet på Kvisvik. Se neste bilde. 


Før Krifast-veien var ferdig gikk det ferge fra Kvisvik - Kvalvåg. Denne måtte en bruke om en skulle til Kristiansund. På turen tilbake fra Kvisvik stoppet jeg og tok noen bilder av Straumsnes kirke og i motsatt retning mot Halsa.



På bilde over ser en Saksa (Blåfjellet) som strekker seg 902 meter over havet, og som ligger i Halsa kommune. 
Neste stopp ble på fergeleiet på Kanestrøm. Her måtte jeg vente litt på fergen som skulle bringe meg over fjorden til Halsa. Se neste bilde. 
Her slutter del 4 av min Nordmørstur. Del 5 blir fra Halsa og kommer snart her på bloggen.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar