Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 25. august 2013

Høgtun Folkehøgskole 1927-1928

Har fått tilgang på endel gamle bilder som jeg har skannet. Holder for tiden på å etterbehandler de Photoshop. Her er mange flotte gamle bilder som viser familien og andre fra 1920 tallet og frem til rundt 1950.
Her kom jeg også over bilder fra Høgtun Folkehøgskole. Disse bildene er tatt fra ca. 1927-1928. Har mistanke om at det er ei tante av meg som gikk på denne skolen da. Kan ikke se at ho er med på de bildene jeg legger ut her nå, men ho er med på noen andre bilder av en mer privat karakter. Bildene som jeg legger ut her nå, ser ut til å være av en mer profesjonell karakter.


Bilde over må være av hovedbygget på skolen.

Høgtun Folkehøgskole ble etablert i 1917. Den eies av Nordmøre og Romsdal Indremisjon. Den ligger i Torvikbukt i Møre og Romsdal. På sin internettside skriver skolen: 
"Høgtun Folkehøgskole ligger naturskjønt plassert i den idylliske og aktive bygda Torvikbukt på Nordmøre. Her er det utsikt til både fjord og flotte fjell.
Høgtun har en stolt og tradisjonsrik skolehistorie, som strekker seg tilbake til 1917. Det ærverdige hovedbygget er fra 1923, og er den største trebygningen på Nordmøre".


Over er et bilde fra internatkjøkkenet og bilde under er fra matsalen.



Bilde over er fra skomakerverkstedet og i teksten til bilde under står det: "Det røde hjørne".


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar