Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 24. mai 2011

Tingvoll Ullvarefabrikk?



Disse bildene er fra Tingvoll tror jeg. Rørgaten på bildene kan være til et kraftverk eller noe lignende på Tingvoll Ullvarefabrikk.
Tingvoll Ullvarefabrikk var en tekstilbedrift i Tingvoll i Møre og Romsdal. Den ble etablert i 1898, og produserte ullvarer. Produksjonen opphørte i 1967.
Personene på bildene kan være personer som jobbet på fabrikken. Har navnene på to av personene på bildene, men hvem resten er vet jeg ikke. Håper det er noen som kan hjelpe meg her. Det er bare å skrive/legge inn en kommentar i feltet der det står "Legg inn en kommentar".

Helge

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

2 kommentarer:

  1. Hei Helge!
    Jeg har det nederste bildet, og mor (står foran t.h) fortalte at dette er bilde av et nattskift på Tingvoll ullvarefabrikk i 1938.

    mvh
    Ove K

    SvarSlett
  2. Sellgren Innvik overtok Tingvoll ullvarefabf. i 2001 og har flyttet all virksomhet til Innvik.De to siste arbeiderne er oppsagt og skal slutte på nyåret.Dermed er sagaen ute.

    Med hilsen Ivar Bølset

    SvarSlett