Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

mandag 5. mars 2012

Er dette et 17 mai tog? (Hysnes fort)


Ja, med denne overskriften la jeg ut dette bilde for snart et år siden. Det var et av de første innslagene jeg hadde på bloggen min. Det var den 15. mai 2011. Min første blogg-dag med egen blogg. I løpet av dagen eller morgendagen vil det ha vært 10000 besøk på den siden. Det er over all forventning. Mye av det kan jeg takke http://www.ihalsa.no/ for.
Nå tilbake til dagens bilde. Jeg har gransket det litt bedre og funnet ut at det ikke kan være et vanlig 17 mai tog. Musikerne har uniformer på seg (men det er jo ikke uvanlig), men de ser ut til å være av den militære typen. Gransker en de som går bak, så bærer de våpen. Kan det være utmasj med musikk?
Dere som har følgt med på bloggen min har sett at jeg har lagt ut noen bilder fra Hysnes fort. Interessen for disse bildene har vært ganske stor, så da får jeg spørre de som er kjent rundt Hysnes fort om de kjenner seg igjen. Kan dette bilde være derfra?

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

1 kommentar:

  1. Dette er ikke på selve Hysnes, men det er i Hasselvika. I bakgrunnen ser du fjellet Brettingen. 17 mai.-toget går samme vei den dag i dag (fra skolen og inn mot sentrum).

    SvarSlett