Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 25. oktober 2011

Gunnar Bølset?


Legger i dag ut et bilde av en jeg tror er Gunnar Bølset. Dette på grunn av at det er skrevet dette navnet bak på bilde. Se bilde under. Bilde må i så fall være tatt i 1912 da Gunnar ble født den 5. november 1911 på Åfarnes. Foreldrene hans var Lensmann Nils Nilsen Bølset og Gjertrud Gundersdatter Vullum. Gjertrud er søsteren til min bestemor. Gunnar døde i 1941 bare 29 år gammel. Han giftet seg i november 1939 med Berte Helene Moene fra Øyamoen i Surnadal. Etter hva jeg vet så hadde de ingen barn. Da Gunnar døde i 1941 tror jeg han var han lensmann i Veøy. Hva han døde av vet jeg ikke. Bente var født i 1907 og døde i 2000. Begge er begravet i Tingvoll. 
Faren Nils Nilsen hadde eksamen fra Gardens underoffiserskole høsten 1901. Han var lensmann i Sunndal og Øksendal fra 1906 - 1909. Lensmann i Veøy fra 25. september 1909 og muligens frem til han døde i 1939. Han og konen Gjertrud er begge begravet  på Sandnes i Rauma.


Er det noen som kan bekrefte dett? Ta da kontakt med meg på mail eller som kommentar til dette innlegget.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar