Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 30. oktober 2011

Martinus Larsen Withe Indreiten:


I dag legger jeg ut et bilde av min oldefar Martinus Larsen Withe Indreiten. Han fikk skjøte på Oppistu Ind-reiten den 20.juni 1889. Han var etter sigende en fremragende skytter og bjørnejeger. Mange av hans premier fra skytterstevner er hjemme hos min bror, og som en kan se på bilde så ble det endel medaljer også. Han var gift to ganger. Første gangen med Martha Johansdatter Baarset ( f. 1852 - d. 1889). De hadde 5 barn. Britt, Lars og Johan, og to guttebarn som var dødfødte. Lars var min bestefar. Han og Johan har jeg presentert før. Det same har jeg gjort med Martha, min oldemor. Martinus giftet seg opp igjen med Marit Bersvensdatter Røe (Ho var søsteren til Christen Bersvensen Røe, som jeg har presentert før). Med henne fikk Martinus 5 barn. Bilde som jeg bruker her er det som ble brukt i den første utgaven av Halsaboka.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar