Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 4. oktober 2011

Marit Gundersdatter Vullum:


I dag legger jeg ut et bilde av min bestemor Marit Gundersdatter (Vullum) Indreiten. Har dere fulgt med så har jeg lagt ut et bilde av henne ilag med sine søstre. Har også lagt ut et bilde av hennes søster Elisabeth. Min bestemor Marit ble født på Gunnarstu (Nistu) - Ytre Vullum den 6. mai 1877 og døde på Stua - Ytre Vullum i 1963. Ho ble første gang gift i 1902 med Peder Jonsen Vullum. Han bodde i nabogarden Oppistu - Ytre Vullum. De fikk fra denne garden utskilt garden Stua - Ytre Vullum da de giftet seg. Der bygde de seg hus og bosatte seg. De fikk en sønn John Arne født i 1903 og som døde i 1930 av tuberkolose. Hennes mann Peder døde i 1910 av lungebetennelse. Min bestemor giftet seg da opp igjen med min bestefar Lars Martinusen Indreiten i 1912. De fikk så tre barn ( Martha f. 1912, Gunnar (min far) f. 1914 og Bjørg f. 1916).

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar