Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

fredag 7. oktober 2011

Johan Martinussen Indreiten


Fortsetter å legge ut bilder av slekten. I dag legger jeg ut bilde av broren til min bestefar, Johan Martinussen Indreiten. Min bestefar omtalte jeg på innlegget som jeg la inn i går. Johan var den yngste barnet/sønnen til Martinus Larsen Withe og Martha Johansdatter Bårset. Han var født den 12. april 1886. Johan fikk skjøte på garden Utistu - Indreiten den 28. mai 1909, og tok da over denne garden. Den 2. mai 1909 giftet han seg med Margrethe Johannesdatter Rabben f. 10. september 1885. De fikk to barn. Martha f. 27. juli 1909 og Martinus f. 14. mars 1912. Mere om Johan og hans familie kan en lese om i Halsaboka, Gards -og Ættesoge Bind 1.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar