Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

onsdag 7. desember 2011

Konfirmanter fra Halsa 1965:


I dag legger jeg ut et bilde fra den gang jeg selv var kofirmant. Det var i Halsa kirke i 1965. Tror vi hadde "overhøring" i pinsehelgen. Første pinsedag var den 6. juni dette året, men "overhøringen" var vel andre pinsedag. Kan huske at jeg var veldig solbrent den dagen, så det tyder på at det var fint vær den helgen. Selve konfirmasjonen var vel helgen etter eller to helger etter. Alle besto "overhøringen", og vi gikk over i de voksnes rekker og kunne gå på dans.
Personene på bilde er fra venstre: Første rekke: Birgit Sæther, Bodil Betten og Kjellaug Marie Kamsvåg. Andre rekke: Berit Oline Gjengstø, sogneprest Ragnar Lange og Ildri Synnøve Rognskog. Tredje rekke: Erling Halse, Kjell Betten, Anders Bergem, John Karstein Otnes, John Vaagland, Per Jan Betten, Ivar Vullum og Einar Blekken. Fjerde rekke: Kåre Korsnes, Peder Kvande, Johan Henden, Helge Indreiten, Einar Kjærvik og Ivar Betten.
Håper dette ble riktig. Når det gjelder jentene så bruker jeg deres etternavn ved fødsel. Har jeg kommet med feile opplysninger, så håper jeg å få tilbakemeldinger om dette. 

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar