Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

fredag 23. desember 2011

Julehefter

Siden det er lille juleaften i kveld og juleaften i morgen, legger jeg ut noen forsider av julehefter fra den tid jeg var ung. Vet ikke hvor mange av disse som kommer ut i dag. Vangsgutane har hvertfall kommet ut i nye opplag de senere årene. Når det gjelder Vangsgutane så har jeg vel vært inne på de tidligere. Forfatteren av Vangsgutane var Leif Halse. Har vist bilde av hans far Kristian Halse. Av hans bror Olav Halse har jeg vist  bilde av et maleri.
Det er mye rart en samler på opp gjennom årene, og av og til kan en bruke det senere også. Det blir omtrent som Espen Askeladd.
Heftene/forsidene som jeg viser her er: Vangsgutane, Tuss og Troll, Smørbukk og Nr.91 Stomperud.






Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar