Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 6. desember 2011

Finpyntede jenter fra Tingvoll?


Her er min mor (Olaug Margrete Indreiten f. Solli) avbildet mellom to pyntede jenter. Bak kan en se ei dame som jeg tror kan være moren til de to jentene. Bilde må være tatt en gang i første halvdel av 1930-tallet. Siden min mor var født og vokste opp i Torjulvågen/Tingvoll, hadde mesteparten av sin slekt der, regner jeg med at bilde er derfra også. Siden bilde er så gammelt, er det vel ikke så mange som kjenner igjen de to jentene. Skulle det være noen som drar kjensel på de, så ta kontakt med meg.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

1 kommentar:

  1. Etter som tiden har gått har jeg kommet over noen flere bilder. Damen i bakgrunnen ved huset er nok moren til de to jentene foran. Bilde er mest sannsynlig tatt på garden Heimdal i Stangvik. Jentene er da søskenbarn med min mor. Jenta foran til venstre tror jeg er Dora Lovise Heimdal (f.1916) og den til høyre er Ildri Heimdal (f. 1914 d. 1935). Moren til de het Maria Larsdatter Solli (f. 1873 d. 1961) og var gift med John Olsen Heimdal (f. 1883 d. 1946). Hans etternavn ved fødsel var Røen.

    SvarSlett