Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

mandag 5. desember 2011

En sommerdag på Halsa i 1972:


Utsikt over Halsa-bygda fra Stua - Vullum Ytre en sommerdag i 1972. Varden/staken til høyre er jeg litt usikker på bruken av. Trodde den ble brukt i forbindelse med flyfotografering til utarbeidelse av kart. Kan ikke huske at det var så mange slike staker som ble satt opp. De jeg kan huske er denne og en på Valen (Den kan sees på et av påskebildene som jeg har lagt ut). Ellers så ble det vel lagt ut noen firkantete hvitmalte "lemmer" på bakken rundt omkring. Er det noen som kan fortelle hva disse ble brukt til og hvor utbredd de var? Tar jeg ikke helt feil, så ble det også slått ned en bolt i fjellet rett under staken. 

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar