Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 29. januar 2012

Bryllup i Sunndal:


Etter hva jeg er fortalt, så skal dette være fra bryllupet til Anna Olsdatter Stølan og Martin Tangen. Bryllupet skal ha foregått i Sunndalen en plass, muligens på garden til Martin Tangen. Anna Olsdatter Stølan var datteren til Ole Edvard Stølan og kone Nikoline Marie Sjømæling fra Tingvoll. Anna var født på Stølan i Tingvoll i 1921. Hennes far Ole var broren til min bestemor Ane Marie Olsdatter Stølan. Ho var gift to ganger. Først Solli og så Stølen.
Hvor og når Martin Tangen er født vet jeg ikke, men mest sansynlig i Sunndalen et sted. 
Jeg har svært lite opplysninger om dette bilde og personene på det. Det same har jeg om ekteparet Anna og Martin. Er det noen som kan gi meg opplysninger om dette, vil jeg bli svært glad.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



1 kommentar:

  1. Dette er på garden Hiter på Mæle i Sunndal, Hovenvegen 389, dagens eier er vel Lisa Tangen, barnebarn etter disse. Hennes far heter Oddbjørn Tangen og bor rett over veien for gården.
    Jeg er en bekjent av Oddbjørn

    SvarSlett