Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

torsdag 21. juni 2012

Vullumsdalen:


Jeg har fått endel "tilskuere/følgere" fra USA som er innom bloggen min. Mange av disse har slektninger i Halsa og ellers på Nordmøre. På grunn av dette har jeg, og kommer jeg i tiden fremover til å legge ut bilder fra Halsa og muligens fra andre steder på Nordmøre. De fleste bildene jeg har, er fra Halsa. Har planer om en tur til disse kanter av landet i løpet av sommeren, så da får jeg prøve å få tatt noen flere bilder fra andre steder også.
Dagens bilde er tatt i nærheten av Valen. En ser ned på seteren til Nistu - Ytre Vullum. Denne seteren ligger i Vullumsdalen. Har innslag fra dette området før på bloggen min. Omtrent rett bak seteren, bak lia ligger vannet Tjørnråa. Der var det godt med ørret på 1950-60' tallet, og vi var der flere ganger å fisket. Bekken som renner ut av Tjørnråa renner ned i Megardsvannet, og det blir da til venstre på bilde bak lia.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar