Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 30. september 2012

Hus som er blitt borte i Halsa:

Da jeg var hjemme i Halsa i slutten av august drev de å rev Halsa Gjestegård for å få bedre plass til oppstilling av biler til fergen. Jeg tenkte da blant annet (Nei, kan de rive et så kjært minne fra min barndom) at jeg skulle hatt et bilde av huset før det var borte.


Da kom jeg på at det var noe som het Google Maps og Street View på nettet. Dette måtte jeg prøve. Et av resultatene kan dere se i bilde over. Her kunne en snu å vende på bilde i nesten alle retninger. Nå har jeg skaffet meg et minne om Gjestegården eller som vi kalte det i min ungdom, Almvik pensjonat. Kan også huske at Nils Almvik hadde butikk i bygget.
Forrige gang jeg var på Halsa rev de fjøset på Røeheim - Røe, og da jeg kom "hjem" denne gangen var også hovedhuset revet. Jeg måtte prøve å gå inn på Street View igjen. Regnet med at de bare hadde bilder av hovedveiene, men nei da, her kunne en følge veien fra krysset ved Almvik og innover til Indreiten. Nå hadde de ikke tatt bilder lengre en til toppen av Bakken bakken, men Røheim kunne jeg se. Fjøset var borte, men hovedhuset kunne jeg se. Se bilde under.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar