Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 18. september 2012

Nordmørstur:

I år la jeg turen til Nordmøre og Halsa til slutten av august og begynnelsen av september. Kjører vanligvis gjennom Romsdalen når jeg besøker Halsa. Dette på grunn av et jeg har ei hytte på Bjorli i Lesja kommune.
Denne gangen tok jeg turen over Dovrefjell til Oppdal og videre ned Gråura til Sunndal. Har ikke reist denne vegen siden en gang på 1980-tallet.
Over Dovrefjell blåste det kraftig av en "landvind" med føn-effekt. På den ene målestasjonen viste vindstyrken 17 m/sek. Det var litt regn i lufta og på myrene bak Fokkstua var det en flott regnbue.


Ble litt forsinket ned Gråura da det var asfalteringsarbeid og en måtte vente på en ledebil. Hadde tenkt å ta en masse med bilder på turen til Halsa. Dette var ikke så lett. Det var endel avkjørsler/rasteplasser, men nesten over alt så var det grodd att med busker og trær. Fikk tatt noen bilder. Bilde under er tatt nedover Sunndalen.


Hadde et lite "problem" da jeg kjørte videre fra Sunndalsøra. Skulle jeg reise om Surnadal eller om Tingvoll. Det ble om Tingvoll. Mye av slekta kommer fra dette området, og jeg kunne jo ta noen bilder her. Som jeg har gjort rede for tidligere, så var ikke dette så lett å få til. Det ble ikke så mange stoppene før jeg var på kaia på Kanestrøm. Det varte ikke lenge før ferja var på plass og det bar over fjorden til Halsa.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar