Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

torsdag 15. september 2011

Kristiansund:


I dag legger jeg ut et bilde fra Kristiansund. Det er et postkort som jeg har skannet. Har ikke etterbehandlet bilde som en kan se. Når bilde er tatt vet jeg ikke, men det er hvertfall tatt før andre verdenskrig. Som det står så er motivet tatt en eller annen plass i Langveien. Kortet har et nr. (897) og er gitt ut av Kristian Kvandes Papirhandel. Som en ser så er forsiden også benyttet til å skrive på. Er det noen som har information om dette bilde og det jeg har skrevet, så send meg noen ord.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com

1 kommentar:

  1. Bildet viser krysset Langveien(Parkveien den gangen)/Skolegata i senter. Nærmest med spiret er Fastinggården. I høyre kant er "Rektorparken" til "Den høyere skole" (Middelskolen og senere Langveien skole). Øverst sees spiret på Metodistkirken. Den nye kirken fra 1878, ligger nærmest, rett utenfor venstre bildekant. Fotografen tok bildet fra Lyhshaugen, mellom Nerparken og Øvreparken. Sannsynligvis rundt 1880.

    SvarSlett