Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

torsdag 22. september 2011

Nordmøre Folkehøgskule:


Legger i dag ut et "nytt" bilde fra det jeg tror er fra Nordmøre Folkehøgskule i Surnadal. Har vært ute på nettet for å finne info om skolen. Det ligger mye info der ute, men jeg finner svært lite fra "gamle" dager. Kom over en artikkel om en Henrik Rytter som var med å startet Nordmøre Folkehøgskule på Gimnes i 1913. Dette fann jeg på nettsiden til Store norske leksikon. Når skolen eventuelt ble flyttet til Surnadal, finner jeg ingen ting om. 
Hvem som er avbildet på dette bilde vet jeg heller ikke. Kom over et bilde på siden til trollheimsporten.no (se bilde under). Husene på de to bildene ligner svært mye på hverandre, og det kan tyder på at bilde kan være fra Nordmøre Folkehøgskule. Er det noen som har mere historisk info om skolen og eventuelle navn på personene, tar jeg imot dette med takk.



Min e-post adresse er:  hindreiten@gmail.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar