Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

torsdag 15. november 2012

Møretur, april - mai 2011

Påsken 2011 var ganske sein. Første påskedag var den 24. april. Den aller seineste datoen for første påskedag kan være 25. april. Det er det 69 år siden vi har hatt, i 1943.
Palmehelgen 2011 var jeg på hytten på Bjorli. Bjorli er kjent for å ha rikelig med snø, men dette året var snøsmeltingen i god gjenge og snøen minket raskt. Jeg bestemte meg da for å reise til Halsa for å feire påsken der ilag med slekten. Hadde vel ikke feiret påsken der siden jeg fikk meg hytte på Bjorli, og det var i midten av 1980-årene. På turen til Halsa var jeg innom bror min som bor i Molde. Der kjøpte jeg meg nytt kamera før jeg kjørte videre til Halsa.
Der hadde jeg noen strålende dager. Været ble også strålende, men den dagen jeg tok dette bilde var det overskyet. Bilde er tatt i svingen før Innreitan med utsikt mot fergeleiet og Halsanaustan.


Etter at påsken var over tok jeg turen tilbake til Molde å besøke min bror og hans familie der. Været var fortsatt strålende, og det ble noen flotte turer rundt omkring Molde. Blant andre til Hjertøya, og her er neste bilde tatt. Det er tatt mot Vestnes og Vikebukt med Sunnmørsalpene i bakgrunn.


Turen videre gikk via hytta på Bjorli til Gardermoen og en uforglemmelig tur til London. Det siste bilde tok jeg på turen til hytta og vise Isfjorden innerst på bilde.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com


   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar