Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

søndag 6. november 2011

Seteren på Indreiten:


Siden jeg tok feil av bilde i det forrige innslaget (se kommentaren som er lagt inn) drister jeg meg til å legge ut et bilde av et maleri som jeg har hengende på veggen fra same område. På bilde ser en "fjøset" og lenger oppe til venstre kan en skimte ei annen bygning. Dette må da være seteren på Indreiten, og det er nok her en eventuelt kan se kloremerkene etter bjørnen. Bilde er malt av Olav Halse og er datert 1945. Olav var en lokal kunstner. Han var født i Todalen 5. mai 1903. Foreldrene var Kristian Halse og Johanne Rognskog. Jeg hadde han som lærer i tegning og sang på folkeskolen. I 1998 ga Halsa Heimbygdlag ut et hefte om Olav og hans kunst.


Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar