Nordmørs-slekter

Nordmørs-slekter

tirsdag 8. november 2011

Stua - Ytre Vullum:


I dag legger jeg ut et bilde av Stua - Ytre Vullum i Halsa. Her ble jeg født og vokste opp. Garden ble utskilt fra bnr: 2 i 1902. Bruket ble overdradd til Peder Jonsen Vullum som var sønn til brn: 2. Peder var gift med min bestemor Marit Gundersendatter Vullum. Etter at Peder døde i 1908 giftet Marit seg omigjen med min bestefar Lars Martinusen Indreiten. Slik kom da mitt etternavn Indreiten inn på garden. Når dette bilde er tatt vet jeg ikke, men det gamle fjøset står enda. "Nyfjøset" ble vel bygd rundt 1960. Foran fjøset på høyre side sto den gamle skolebygningen (Vullum skole, bygd i 1864). Skolen ble vel nedlagt da den "nye" Halsa skole ble bygd, ca. 1955-56. Flere andre grendeskoler ble også lagt ned samtidlig.

Min e-post adresse er: hindreiten@gmail.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar